Bingolotte Jakt, Gröt Och Den Skumma Snubben

Heej bloggen, idag vaknade jag lite tidigare, ( jag vaknade omkring, 10.20 ) sedan ville jag sova ännu längre men vi skulle visst åka pulka, igeeen, det var roligare den hära gången, men jag pallade inte åka, :)..men jag såg på när mina syskon och min lilla, kusin åkte, det var roliigt. Men jag stod ju så klart inte och titade på HELA tiden, det kanske blev så att jag tog upp lite snö, och kastade på mina syskon och min lilla, kusin, det var roligt, haha, det var roligt. Sedan ville min farsa också vara med och kasta, så han började kasta också. Han sa att han tänkte '' snöbryna '' mig ( dvs mula) men han kom aldrig åt nacken eller ansiktet.

Sedan åkte vi till '' billiga Nicklas '' det är en lågbudget affär, ( dvs Ö o B ) där gick vi runt och tittade bara, sen hittade vi ett kanon pris på en CD! jag hittade en conna CD !! ( Cornelius Wreswik) jag köpte den för 39 kronor.
Det var ett lyckat köp! sedan så var vi sugna på att skaffa en bingolott till uppesittarkvällen, så vi stack till stor ICA ( i Hellefors så finns det 2 stycken ICA or och då kallas den lite större ICA, stor ICA, och det beror nog på att den ICAn är litte större, xD, haha, och så finns det den lilla ICAn som vi brukar kalla lill ICA eller ICA jouren)
och där fanns det tydligen inte, dom hänvisade bara till någon snubbe där utan för som skulle sälja bingolotter, och vi tittade och vi tittade men hittade inte snubben, så vi åkte till OKQ8, statoil, lill ICA, och Mikes Skog och Trädgård ( ungefär som Granngården ) men unegefär ALLA hänvisade till den snubben som stod utan för ICA, Guuuud, vad iriterande! att alla sa det, men men, vad kan man begära när man är i Hellefors,,xD Tillslut sade min farsa, '' vi tittar vid buss stationen '' och vi åkte dit och fär fanns det! sen ringde vi till min farbror som också köpte där, sen vid 6 tiden åkte vi till min farmor och där åt nästan hela släkten gröt. Det är en livsviktig, tradition. och nu orkar jag inte skriva mer, för jag ska se på '' ett päron till farsa '' Nu vill jag tacka alla läsare en riktig Godjul.

Efter solsken kommer regn, eller något liknande    



             Cya Fellows and all the readears                  Christian






                                                                                                    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0