Snö Och Tjockpannkaka

Heej..idag vakande jag klockan 11, och innan jag ens hann och säga '' Godmorgon'' till min farsa så skulle vi tydligen åka pulka,  Jag slängde i mig en macka och ett glas juice sedan var vi på väg till polstjärnan ( en stor, stor, backe i lilla lilla Hellefors ) Jag hade på mig min eftertraktade skoteroverall som jag har länge vellat ha på mig bland snödrivorna. Vi mötte mina syskon och mina mamma där också, det var kul att åka pulka, man hade nästan glömt hur man gjorde. När vi efter allt okande började frysa så var det dags för lite mat, vi åkte till min mormor och åt julskinka, finska efterlängtade morotslådor och köttbullar och mycket mer god jul mat, det är tur man bara äter all julmat på julen, tänk så hade man delat upp det att '' nu är det 4 månader kvar till jul då kan man ta en tallrik julmat'' och sen fortsätta tills det är bara en månad kvar, men då hade man nog inte vilja äta julmaten på julafton.

Efter all mat så busade jag lite med katten min, Rasmus, han är snart 7 år, han är gullig.!! MJAU!!,haha
han är så rolig, när han försöker vara smart och bita mig vid fötterna, men han blir bara sur när det inte gör ont på mig, för jag har dubbla strumpor på mig, pågrund av kylan, det är dryga -20 här, Efter all saliv på mina strumpor från Rasmus gick jag sedan och hällsade på min kusin. Hon blev som vanligt glad över att se mig, vi spelade Guitar Hero och sjöng Karaoke, jag är ingen direkt hejare på varken Guitar Hero eller Karaoke. Men det gick bra endå, hoppas jag.  Sedan ringde min farmor och sade att det fanns ''rouppsoua'' ( det är en slags tjockpannkaka) det var gött!.. efter tjockpannkakan så snackade med min farbror om innebandylaget han spelar. Jag frågade om jag kunde vara med och visa lite finsk sisu ( finsk sisu, dvs jävlar i namma) och det fick jag, så jag ser fram emot söndag, min första träning för BK BK, vad det nu står för, min syrras pojkvän frågade mig om killen som kom på lag namnet stammade, jag fattade inte först, men sen fattade jag,,haha,, Nu sitter och tittar på den första Rambo filmen, det är bäst tycker jag,!!  



                  Cya Fellows                                     Christian




''KOMIHÅG EFTER REGN KOMMER SOLSKEN''
                                                                                                                  

                              


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0